Bedrijfsexpansie

Wij creëren een solide basis voor het opzetten van uw activiteiten in Amsterdam en Luxemburg, of het nu gaat om een nieuw kantoor, lokaal personeel of het integreren van overgeplaatste medewerkers.

Het opzetten van uw operatie op een solide basis in een nieuw kantoor, of het nu lokaal is of door personeel dat naar Amsterdam is overgebracht. Zodra we de basis van uw onderneming hebben gelegd, kunnen we u in contact brengen met relevante partners en uw team helpen om zich zo naadloos en soepel mogelijk te vestigen. Als uw lokale partner bieden we alle noodzakelijke ondersteuning om u goed te vestigen hier in Nederland. Er zijn veel stimuleringsregelingen beschikbaar voor bedrijven die zich in Nederland vestigen, inclusief ±1.500 subsidies op regionaal, nationaal en Europees niveau. We werken samen met een partner om uw bedrijfsmodel te analyseren en te onderzoeken of u in aanmerking komt voor deze subsidies en hoe u zich hiervoor kunt registreren. Onze flexibele aanpak betekent dat, naarmate u groeit, ons pakket voortdurend op uw behoeften wordt afgestemd. Om dit doel te  bereiken kunnen we het volgende:

  • Het openen van bankrekeningen faciliteren
  • Assistentie bieden bij alle zaken met betrekking tot de werving en beëindiging van personeel
  • De soepele verhuizing van werknemers en hun gezinnen garanderen
  • Ondersteuning bieden bij het opzetten van de infrastructuur van het bedrijf, inclusief volledige salarisadministratie en HR-administratie

Deze korte lijst is allesbehalve uitputtend. Uit onze ervaring blijkt dat geen twee klanten precies dezelfde behoeften hebben. Daarom verwelkomen we de mogelijkheid om eventuele vragen die u heeft te bespreken, om u de zekerheid te bieden die u wenst.

Zorg dragen voor het jargon en de valkuilen van de Nederlandse bedrijfswetgeving om ervoor te zorgen dat uw bedrijf permanent compliant blijft. om ervoor te zorgen dat uw bedrijf permanent aan de regelgeving blijft voldoen.

Het bieden van de economische nexus, governance en regulatoire controle die nodig zijn om de voordelen, die voortvloeien uit toegang tot het grote netwerk van bilaterale verdragen, te beschermen

Nederland heeft, in samenwerking met de EU en de OESO wetgeving geïmplementeerd met bepaalde kenmerken waaraan tussenliggende Nederlandse entiteiten moeten voldoen. Deze gepubliceerde lijst van vereisten kan succesvol worden behaald met behulp van de constructies die U&A de afgelopen 40 jaar als eerste heeft ontwikkeld om te voldoen aan de veranderende eisen van de wetgeving.

Dit omvat, maar is niet beperkt tot:

  • Minimaal de helft van het totaal aantal statutaire bestuurders en de bestuurders die bevoegd zijn om beslissingen te nemen, zijn woonachtig in Nederland.
  • Selectieve en op maat gemaakte diensten voor ondernemingen.
  • Nauwe relaties met sleutelafdelingen en afdelingshoofden binnen de organisatie.
  • Lokale administratie van de hoofdbankrekeningen van de onderneming.
  • Volledige compliance en transactie monitoringdiensten, zoals goedgekeurd door de Nederlandse toezichthouders, gebruikt voor alle cliënten en SPV’s.
  • Gehuurde kantoorruimte met voltijd- en/of deeltijd medewerkers. Toegewijde telefoon- en communicatiefaciliteiten met receptie.

Onderhoud van de boeken en administratie van het bedrijf, inclusief alle deponeringen bij toezichthouders, de Kamer van Koophandel, de Nederlandse Centrale Bank en anderen. Opstellen van bedrijfsdocumenten zoals notulen, resoluties, volmachten en het bijhouden van het Aandeelhoudersregister. Rapportages en relaties tussen moeder- en dochtermaatschappijen worden goed gedocumenteerd en regelmatig bijgewerkt, indien nodig.

Het houden en vastleggen van vergaderingen van de Raad van Bestuur, resoluties en besluiten, is een zeer belangrijke functie van onze kantoren, en er wordt veel nadruk gelegd op de tijdigheid, frequentie en zorgvuldige rapportage van deze kwesties. Or: vastlegging van deze gebeurtenissen. Aandeelhoudersvergaderingen, resoluties en dergelijke zijn even belangrijk alsook regelmatige gebeurtenissen die door onze kantoren worden voorbereid en onderhouden. We onderhouden en wijzigen ook het Aandeelhoudersregister, indien nodig.

We zorgen ervoor dat uw bedrijf voldoet aan de Nederlandse en Luxemburgse bedrijfswetgeving met governance en regulatoire toezicht ter bescherming van uw bedrijf.

Assistentie bij het opstellen van uw Procedures Manual of Systematische Integriteitsrisicoanalyse. Het opzetten van best practice governance binnen uw organisatie en het bieden van voortdurende training.

Heeft u juridische vragen? Onze interne juridische adviseurs in Nederland of Luxemburg staan klaar om u te helpen.

Of het nu gaat om het oprichten of liquideren van een onderneming, ons voornaamste doel is de bescherming van uw activa. We werken samen met onze vertrouwde lokale notarissen om uw oprichtingsproces te versnellen en ervoor te zorgen dat alle noodzakelijke registraties en indieningen worden gedaan.

Als er besloten wordt om een Nederlandse of Luxemburgse onderneming te liquideren, dan verzorgen we het proces van begin tot eind en bieden wij een een pakket dat omvat:

  • Juridische indieningen en publicaties
  • Verstrekking van liquidatierekeningen
  • Beheer van uitstaande verplichtingen
  • Snelle uitbetaling van fondsen aan aandeelhouders

De eisen van de Nederlandse arbeidswetgeving kunnen verrassend zijn voor diegenen die gewend zijn om in andere landen zaken te doen. Enkele gebieden waarin we u kunnen ondersteunen zijn:

  • Onboarding van uw nieuwe medewerkers en het voltooien van de verplichte registratie bij de Arbodienst en andere instanties.
  • Opzetten van salarisadministratie door uw medewerkers te registreren bij de Nederlandse belastingautoriteiten.
  • Creatie van een SEPA-betaalbestand voor salarisbetalingen aan medewerkers.
  • Regelen van de berekening, indiening en betaling van maandelijkse loonbelasting en sociale zekerheid.
  • Verstrekking van salarisstroken, jaaropgaven voor medewerkers en boekhoudkundige journaalposten.
  • Helpen bij het opstellen van uw medewerkershandboek en andere interne documenten.

Wij ondersteunen uw veranderende behoeften, zodat u zich volledig op uw kernactiviteiten kunt concentreren.

Scroll naar boven